Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Uczniowie z 9-tki na otwartej lekcji informatyki w Elektryku

Czy Internet jest bezpieczny? Jak poradzić sobie z obraźliwymi uwagami na swój temat? Kiedy odpuścić? Co można zrobić, gdy ktoś nas hejtuje? – na te i inne pytania odpowiedzi poszukiwali uczniowie klasy 3a i 6b z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w Radomsku podczas lekcji informatyki w Elektryku. I znaleźli, bowiem w rolę ekspertów wcielili się młodzi programiści z klasy 2l. 

Tradycją w ZSE-E są otwarte lekcje dla młodszych kolegów ze szkół podstawowych w ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. W tegorocznej odsłonie tego informatycznego przedsięwzięcia wzięli udział uczniowie z radomszczańskiej 9-tki, dla których młodzi programiści przeprowadzili zajęcia z bezpieczeństwa w sieci oraz programowania. Trzecioklasiści brali udział w dwugodzinnych warsztatach, podczas których poruszano problemy związane z zagrożeniami w Internecie, hejtem, akceptacją swojego wizerunku. Uczestniczyli w warsztatach z kodowania, zapisywali proste polecenia w wizualnych językach programowania, tworzyli polecenia, pokonywali przeszkody w symulowanym świecie Minecrafta. Na koniec otrzymali specjalne certyfikaty. – Zajęcia były super, gdy programowaliśmy ludzika, by doszedł do celu. Obejrzeliśmy cztery filmy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu. Bardzo fajnie pracowało się na tak szybkich komputerach – mówi Olek z klasy 3a. 

Z kolei szóstoklasiści oprócz dyskusji na temat zagrożeń w sieci, wzięli udział w lekcji programowania w scratch’u z wykorzystaniem sztucznej inteligencji śledzącej ruchy twarzy. Kolejnym programistycznym warsztatem było utworzenie własnej strony internetowej, co uczniowie Elektryka robią na co dzień. 

- Przygotowanie takich zajęć nie jest proste – mówi Agnieszka Orłowska, nauczycielka informatyki i wychowawczyni klasy 2l. – Uczniowie podzielili się pracą nad organizacją i każdy miał konkretne zadanie. Przygotowywaliśmy się cały tydzień, wybieraliśmy interesujące tematy, zastanawialiśmy się, jak przeprowadzić ciekawe warsztaty, jak dostosować do wieku poszczególne zagadnienia. Moi wychowankowie mieli okazję znaleźć się dziś po drugiej stronie i popracować jako nauczyciele. Obserwując reakcję wszystkich uczniów myślę, że obie strony sobie świetnie poradziły – kwituje. - Myślę, że zajęcia wbrew naszym obawom wyszły świetnie. Wiadomo, że z dzieciakami pracuje się zupełnie inaczej, ale daliśmy radę. Na pewno dużą rolę odegrały cukierki, które rozdawaliśmy podczas quizów. Tematyka, którą poruszyliśmy jest bardzo ważna, szczególnie w ich wieku, kiedy zaczynają poznawać różne sfery Internetu – komentuje Wiktoria Kempa z klasy 2l. Dzień Bezpiecznego Internetu trafnie podsumowała Helena z klasy 6b: - Internet jest bardzo ważny, ja jestem dość często w Internecie i chciałabym, żeby było tam bezpiecznie, żeby wszyscy byli dla siebie mili.

[A.J.]